INEQUALITY IN ACCESS AND PERMANENCE IN EDUCATION
A CASE STUDY AT FEDERAL INSTITUTE OF ESPÍRITO SANTO
DOI:
https://doi.org/10.33148/CES(2132)Abstract
The research dealt with the impact on access and permanence of students before and after the implementation of quotas by Law 12,711 with the social markers of gender, income stratum and race/color on the Nova Venécia campus of the Federal Institute of Espírito Santo and found indication that this affirmative action contributed significantly to the democratization of access to this institution, especially when working with the race variable. The research was a case study on that campus and worked with data from students in the institution's academic system, reinforcing the understanding of the adequacy of the quota policy, especially with the need to maintain an action with reference to the racial issue.
KEYWORDS: Affirmative action. Intersectionality. Racism.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.