EU VOU CONTAR ATÉ TRÊS
Uma análise da relação adulto-criança e o respeito à brincadeira em uma escola de educação infantil
DOI:
https://doi.org/10.33148/ces.v39i2.2489Abstract
This study analyzes how play and interactions are crucial for the full development of children in Early Childhood Education, as established by the National Curriculum Guidelines for Early Childhood Education and the Common National Curriculum Base. In the context of a qualitative study conducted in a public school in the interior of Pernambuco, practices were observed that, instead of promoting children's agency, served to reinforce hierarchical relationships in disciplinary actions. We infer that this approach limits children by failing to respect their specificities and rights, thus restricting their relational development. The results highlight the need for teaching practices that value play and children's potential.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.