REPRESENTAÇÕES SOCIAIS SOBRE O PROTAGONISMO ESTUDANTIL ENTRE GESTORES DA REDE ESTADUAL DE PERNAMBUCO
DOI:
https://doi.org/10.33148/ces.v39i2.2474Abstract
This article analyzes the perceptions of school administrators about student leadership in high schools in Pernambuco, in the light of the Theory of Social Representations. The research, carried out in two stages (document analysis and interviews with managers), reveals that student leadership is recognized as important for the personal development and leadership of young people. However, its implementation faces challenges, especially after the pandemic and with the changes brought about by the New High School. Managers tend to associate protagonism with a few students, limiting a more collective vision. The study suggests that, although educational policies are aligned with the promotion of protagonism through the 2008 Comprehensive Education Program (PEI), there are still obstacles to its full implementation, such as the need for greater teacher training and better working conditions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.