A RESSIGNIFICAÇÃO DA PRODUÇÃO TEXTUAL EM MEIO DIGITAL
Uma proposta de atividade a partir das interações em um grupo de Whatsapp para a reescrita de Fics
DOI:
https://doi.org/10.33148/ces.v39i2.2490Abstract
Advances in Digital Information and Communication Technologies have been bringing about changes in the concept of producing texts, especially among high school students. The study of interactions/suggestions made by friends in a WhatsApp group for rewriting Fanfictions (Fics) represents a stimulus to the fictional production of texts in a digital environment. Our general objective is to present teaching, learning and assessment strategies for textual rewriting with Fics for high school students. Our research is qualitative, with five high school students, aged between 17 and 19, from a public school in the state education network of the state of Pernambuco. This is a longitudinal scientific investigation, based on theoretical assumptions related to Digital Information and Communication Technologies (TDIC); Theory of Multiliteracies and Digital Literacy. We believe that, through this research, Fics producers are motivated to produce for interlocutors in real production conditions in digital environments, thus going beyond the limit imposed by the prescriptions of the Portuguese Language class.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.